Doporučujeme: Stahovač videí z YouTube | Služby pro Váš web | TV program | Psí Park | Snadné sdílení souborů | Zkracovač dlouhých adres | Měření rychlosti internetu

Zážitky nabitý měsíc

Datum: 11. 6. 2016 22.12 | Autor: - hk - | 1022× | Kategorie: Já, Bartoloměj a svět kolem | Komentáře: 1

Už dlouho jsem na blog nevložila ani písmenko. Tentokrát to má ale jinou příčinu, než lenost - jsem totiž v poslední době v neskutečném pohybu. Můj poslední měsíc, to je jedna akce za druhou...

Začalo to třetí víkend v květnu, kdy se konalo velké jarní setkání Willíka v Želivě. Od čtvrtka do neděle, nabitý program, rekordních 21 rodin, které se alespoň po nějakou dobu pobytu zúčastnily - některé tváře jsme viděli poprvé. Krásně vyšlo počasí, asistentky byly skvělé, osazenstvo mezinárodní (rodina z Lucemburska, asistentky mimo jiné z Velké Británie a Thajska). Užili jsme si bohatý program: děti muzikoterapii, arteterapii, cvičení, všichni skupinové bubnování a profesionální fotografování, rodiče pak seminář o Vojtově metodě druhé generace a skvělý den s psycholožkou Bárou, kdy se probralo všechno možné. Hodně organizačně (a alkoholově) náročné, ale skvělý pocit, že se to povedlo.

O týden později jsem vyrazila na "mini-dovolenou" - prodloužený víkend v Bratislavě s kamarádkou Zdenou. Opět krásné počasí, prošmejdily jsme město (průvodkyní nám byly Naďa se Simonkou ze slovenské Společnosti Williamsova syndromu), užily jsme si dvě divadelní představení ve Slovenském národném divadle (hrála stará garda ala Studénková, Horváth, Huba, Kocúriková, Turzonovová), výborná pak byla plavba po Dunaji k Danubianě - úžasné galerii moderního umění. Moderní architektura, průhledy na vodu, pocit jak ve Středomoří. A do toho spousta velkorozměrných soch a zajímavých moderních uměleckých děl. Kulturní zážitek měsíce.

Cesta zpátky vlakem trvala díky výluce pět hodin, u babičky jsem vyzvedla Bárta, v Liberci jsme přebalili a v pondělí ráno jeli oba dva na školu v přírodě do Krkonoš (asistentka z rodinných důvodů nemohla a já jsem nechtěla nechat Bárta bez zážitků). Škola v přírodě, to byl taky docela neočekávaný zážitek. Děti, které nezavřou pusu a akční Bartoloměj. A aktivní paní učitelka - první den byla vycházka jen asi 8 km, druhý den dva výlety, celkem 16 km. Počasí dobré, zmokla jsem jen já při výstupu na rozhlednu Žalý, kdy se mi zasekl zip u pláštěnky. Bylo to prima, Bárt to tu snášel skoro ukázkově, dokonce i jedl v narvané jídelně. Nicméně v úterý večer jsem byla ráda, že pro nás Tomáš přijel (na středu jsem měla naplánované nějaké doktory, které jsem nechtěla rušit). Zbytek týdne chodil Bárt do školy jen s asistentkou Katkou, měl třídu i Katku sám pro sebe a hrozně si to užíval.

No a na mne čekala po pár dnech nejočekávanější akce roku - pětidenní pobyt v Norsku, v centru pro vzácná onemocnění ve Frambo, kde se konal kurs pro norské rodiny s dětmi s Williamsovým syndromem. Po pěti dnech v Oslo a ve Frambu mám jasno: kdybych si někdy v příštím životě měla vybrat, kde bych chtěla vychovávat dítě se vzácným onemocněním, tak jedině v Norsku. Pocit z téhle země a zážitky z Frambu budu asi ještě dlouho zpracovávat... Neskutečně jsem si to užila. Skvělí lidé v centru pro vzácná onemocnění, zajímavé přednášky o Williamsově syndromu, hodně angličtiny, pamětihodnosti v Oslo, které jsem spolu se dvěma kolegy z pražského Motola zvládla navštívit... Opera, moderní čtvrť kolem přístavu, skokanský můstek, park s Vigelandovými sochami, muzeum Kon-Tiki a Fram, vikingské lodě, skanzen, Munchovo muzeum a Národní galerie, nebo taky dům, kde bydlí Harry Hole...

Slibuju, že až se trochu vzpamatuju, o všem výše uvedeném napíšu i sem:-)